Lepszy gołąb w garści? Lepszy deser w Cafe Gołębnik!

Ostatnie grudniowe dni w Poznaniu są przepiękne! Wszystko przykryte białym puszkiem, lampki na starówce, no i imponująca choinka przed ratuszem... :) Zima nadchodzi, wielkimi krokami! Jak dla mnie to miła odmiana po deszczowej, smutnej listopadowej szarudze za oknem. Nie wspominałabym już tego nieprzyjemnego miesiąca, gdyby nie pewna kawiarenka, o której chciałabym Wam dzisiaj opowiedzieć! Udałam się do niej z założeniem poprawienia sobie nastroju po niezbyt poranku. Jednego z ostatnich dni listopada trafiłam ponownie na ulicę Woźną. Tym razem zdecydowałam się na Cafe Gołębnik. Widzieliście kiedyś 'wystawę' i witryny tej kawiarenki? Nie? Gwarantuję Wam, że samo przejście obok Cafe Gołębnik zachęci Was do zajrzenia do środka. A jak już to zrobicie... nie ma szans, żeby się wycofać! :)  

Poczuj Miętę -  poczuj-miete.blogspot.com


Wybór dogodnego miejsca w kawiarni był dla mnie nie lada wyzwaniem... Cafe Gołębnik to aż 6 przeuroczych sal, urządzonych w wyjątkowym stylu, z przepięknymi mebelkami, kwiatowymi obrusikami, i już świątecznymi dekoracjami. Światełka, czerwone proporczyki, iglaste gałązki nadają zapewniają niesamowity klimat w Gołębniku. 

Poczuj Miętę -  poczuj-miete.blogspot.com


Zastanawia Was pewnie, skąd nazwa tej kawiarenki. Spokojnie, bez obaw nie ma tu żadnych nieproszonych ptasich gości. Po prostu urocza kawiarnia mieściła się początkowo przy ul.Gołębiej, ale że lokal, w którym się znajdowała cieszył się ogromnym powodzeniem i zainteresowaniem (tak sporym, że dla wszystkich miłośników Gołębnika nie było miejsca na popołudniową kawę), właścicielki postanowiły poszukać nowego lokum dla Gołębnika. I tak o to Cafe Gołębnik znajduje się przy ulicy Woźnej :).

Jeżeli chodzi o Gołębnikowe pyszności, każdy smakosz znajdzie tu coś dla siebie. Sporą część karty zajmują desery (nie tylko lodowe), domowe ciasta (naprawdę pieczone na miejscu), i inne słodkości. Niestety nie jadłam tutejszej szarlotki, ale udało mi się dowiedzieć, że to danie popisowe Gołębnika. Podobno Ci, którzy jej spróbuję, na szarlotkę wracają, i to nie sami, ale ze znajomymi:) 

Poczuj Miętę -  poczuj-miete.blogspot.com


Ja skusiłam się na sałatkę na słodko o wdzięcznej nazwie Melancholia, i z ręką na sercu - był to jeden z najlepszych deserów, jaki w życiu jadłam! Przyjaciółki potwierdzą, od razu wysłałam im wiadomość ze zdjęciem tej pychotki! :) Sałatka Melancholia to różnego rodzaju owoce (kiwi, jabłko, ananas), polane musem malinowo-jagodowym. Najpyszniejszą częścią deseru są jednak lody o smaku białej czekolady, które z owocami idealnie się komponują. Całość udekorowana jest przepysznymi prażonymi migdałami. Przepyszne, musicie spróbować. Ja już nie mogę się doczekać, kiedy tu wrócę!


Poczuj Miętę -  poczuj-miete.blogspot.com




Mam też w planach spróbować tutejszych dań lunchowych. Wydają się być kuszące. Gołębnik, aby poszerzyć zakres swoich pysznych dań stworzył GOBSZO, czyli Gołębnikowy Bar Szybkiej Obsługi. W ramach GOBSZO możecie się uraczyć pysznymi naleśnikami, tortillami, sałatkami, zupami czy pożywnymi śniadaniami. Brzmi zachęcająco, prawda? :)

Poczuj Miętę -  poczuj-miete.blogspot.com


Cafe Gołębnik to już drugie miejsce na ulicy Woźnej, które polecam Wam najmocniej i najgoręcej! Chyba już wiem, jaki jest mój ulubiony kulinarny zakątek Poznania... :)

Miętę do Cafe Gołębnik poczuła Iga


Cafe Gołębnik
ul. Woźna 9 = ul. Wielka 21

Aktualną ofertę Cafe Gołębnik


3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Gołębnik to moje ulubione miejsce w Poznaniu. Zabieram tam wszystkich moich znajomych - stąd, z innych części Polski i wszyscy są zachwyceni.
Ja uwielbiam tam tortille z kurczakiem, która zupełnie nie wygląda jak te, które można dostać w byle kebabiarni. No i deser Fru-Fru, jako że jestem fanką malin. A do picia czarna miętowa kawa. Naprawdę polecam każdemu to miejsce - na plotki z przyjaciółką, na randkę, na każde spotkanie. :)

Unknown pisze...

W takim razie następnym razem na pewno spróbujemy tortilli i Fru-Fru:) Gołębnik to rzeczywiście wyjątkowe miejsce! Cieszymy się, że nie tylko my tak uważamy!

Anonimowy pisze...

Bardzo fajne i przytulne miejsce :) Polecam tiramisu z malinami, naprawdę genialne:)

Zobacz również...